به گزارش شهرآرانیوز - ایلان ماسک دیروز گفته بود که برند توییتر بهزودی تغییر میکند. با گذشت کمتر از یک روز از این گفته، حالا لوگوی جدید این شبکه اجتماعی ابتدا روی اکانت خود ایلان ماسک و درنهایت روی اکانت رسمی توییتر قرار گرفت تا روند خداحافظی با پرنده آبی رسماً آغاز شود. توییتر که از ماهها پیش به زیرمجموعهی شرکت «ایکس کورپ» تبدیل شده بود، احتمالاً در آیندهای نزدیک بهصورت رسمی به «ایکس» تغییرنام میدهد.
تغییر لوگو توییتر درحالی اتفاق میافتد که ماسک در یک روز اخیر بارها به این موضوع اشاره کرده بود. او اکتبر گذشته گفته بود که «خرید توییتر تسریع کننده ایجاد X، برنامه همه چیز، است». ایلان ماسک تاکنون بارها به طرح ساخت سوپراپلیکیشنی شبیه به ویچت چین اشاره کرده است که با نام X میخواهد سرویسهای مختلفی ازجمله یک شبکه اجتماعی، پیامرسان، خدمات پرداخت و ... را یکجا به کاربران ارائه کند. ماسک جای دیگری درباره وی چت گفته بود: «شما اساساً در وی چت چین زندگی میکنید. اگر بتوانیم آن را با توییتر بازسازی کنیم، موفقیت بزرگی خواهیم داشت.»
ایلان ماسک شب گذشته گفت «لوگوی موقتی X» حایگزین لوگوی پرندهی آبی میشود. در حال حاضر لوگوی صفحهی اصلی و لوگوی صفحهی ورود به توییتر به X تغییر کرده است. همچنین حساب رسمی این شرکت به X تغییرنام داده و حتی لوگوی حساب نیز به X تغییر کرده است. احتمالا لوگو جدید توییتر در ساعات آینده وارد تمامی بخشهای این شبکه اجتماعی میشود.
ایلان ماسک با انتشار تصویری اعلام کرده که لوگوی جدید از شب گذشته با نورپردازی روی ساختمان مرکزی توییتر قرار گرفته است تا تغییر لوگو توییتر بهصورت گسترده انجام بگیرد.
به گفتهی منابع آگاه، ایلان ماسک بعد از ارسال شبانه یک ایمیل به کارمندان توییتر آنها را از تغییرنام این شبکهی اجتماعی مطلع کرده است. ماسک گفته این آخرین باری است که از آدرس ایمیل توییتر برای آنها پیام ارسال میکند.
لوگو جدید توییتر در واقع توسط یکی از کاربران پیشنهاد شد. این لوگو مربوط به یک پادکست قدیمی است که تولیدش متوقف شده. ایلان ماسک گفته است که احتمالاً بعداً اصلاحاتی روی این لوگو اعمال خواهد شد.
با توجه به اطلاعات Wayback، تا همین اواخر، دامنه x.com یک وبسایت خالی بود که فقط حرف "x" را نمایش میداد. پیشترها، این دامنه به وبسایت شرکت Boring Musk هدایت میشد. این آدرس همچنین در اوایل دهه ۲۰۰۰ به PayPal اشاره میکرد و حتی یک دوره برای نمایش سایت شرکتی eBay بود.
ایلان ماسک بیش از دو دهه است که علاقهی زیادی به حرف ایکس دارد. ایکسداتکام (X.com) که اکنون به توییتر ریدایرکت میشود، نام اصلی سرویس مالی پیپال بود. حرف ایکس در نام شرکت SpaceX وجود دارد و حتی تسلا نیز خودروی SUV خود را با نام تسلا مدل X عرضه کرده است. تغییر لوگو توییتر اولین قدم جدی برای تبدیلکردن توییتر به اپلیکیشنِ همهچیز است. مدیرعامل تسلا قبلا اعلام کرده بود که درحال تاسیس یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام xAI هم هست.
ایلان ماسک دیروز اعلام کرد که در برند جدید این شبکه اجتماعی هر توییت معادل یک ایکس خواهد بود و برای ریتوییتها هم باید ایدهای جدید در نظر گرفته شود. درمجموع بهنظر میرسد که مالک توییتر هنوز به همه جوانب این برنامه جامع برای ریبرند توییتر فکر نکرده است.
تغییر برند توییتر واضحترین نشانه برای اثبات این حقیقت مهم است: توییتر فرسنگها با دوران قبل از ماسک فاصله دارد و هرگز به آن شبکهی اجتماعیای که میشناختیم تبدیل نخواهد شد.
در ساعات گذشته هشتگ "GoodbyeTwitter#" (خداحافظ توییتر) به ترند این شبکه اجتماعی تبدیل شده و خیلی از کاربران با اشاره به لوگوی قدیمی این پلتفرم، از لوگو جدید انتقاد کردهاند. یکی از تحلیلگران هشدار داده است که با توجه به رقابتیبودن توییتر، وابسته بودن برنامه به تبلیغات و ظهور تردز اینستاگرام که رقیب این شبکه اجتماعی محسوب می شود، تغییر نام تجاری بسیار خطرناک است.